Porin seudun vihreät järjestivät kauniissa ja tuulisessa säässä 19.5. linturetken Kirjurinluodon ympäristöön. Mukaan oli kutsuttu lehti-ilmoituksella yleisöä, jota ilmaantuikin mukavasti paikalle. Lähtöpaikalla nuori väki sai vihreät ilmapallot mukaansa, ja matkan puolivälissä oli mehutarjoilua.

thumb_linturetki_1.jpg thumb_linturetki_3.jpg thumb_linturetki_2.jpg

Kova tuuli vaikeutti hieman linnunlaulun kuuntelua. Kuitenkin retkeilijöitä ilahduttivat säkeillään mm. kirjosieppo, monet pajulinnut, rastaat ja monien hämmästyksen kohteena ollut punavarpunen. ”Onko tuollainenkin lintu olemassa” oli eräs kommentti. Punavarpusen viheltelyä säesti ehkäpä parhaiten tunnettu laulajamestarimme satakieli. Satakielestä kuultiin vielä lisää mehutauolla. Nyt vain runoilija Lauri Viidan sanoin eli puheenjohtaja lausui Viidan runon ”Pohjan satakieli”.

Eri lintulajeja havaittiin yli kolmekymmentä. Innostuneet osallistujat kiittelivät järjestelyistä ja parhaat kiitokset saimme kävijöiden toivoessa lisää tällaista toimintaa.