Olli Santavuori on kirjoittanut kotisivuilleen muistelmia, joissa hän muistelee osallistumistaan mm. Vihreän liikkeen perustamiseen sekä Porin paikallistoiminnan alkuunsaattamiseen. Kirjoitukset tarjoavat erittäin mielenkiintoisen aikaikkunan esim. Vuorikemian vastaisiin mielenosoituksiin ja vihreiden ensimmäisestä osallistumisesta kunnallisvaaleihin:

”Kun vihreät osallistuivat ensimmäisiin kunnallisvaaleihinsa 80-luvulla, toiminta oli tietysti vielä paljon järjestymätöntä. Sovimme, että jokainen voi tehdä vihreitä asioita kun vaan neuvottelee edes jonkun toisen kanssa. Asioitahan tuli aina kokousten välilläkin ja kokoukset olivat toivotonta filosofointia niin ettei mistään asioista saatu tehtyä päätöksiä säällisessä ajassa.”

Löydät historiikin valitsemalla Santavuoren kotisivun etusivulta ”Kirja poliittisista muistelmista: Maolaisuus sisältäpäin 1969-74” ja sen jälkeen ”Porin aika” tai ”Vihreä aika”.

Olli Santavuoren kotisivut