Porin Vihreät ry järjesti Poliittista ruokaa -paneelikeskustelun Porin Taidemuseon luontosalissa 5.1.2006. Paikalla oli presidenttiehdokas Heidi Hautala sekä luomutuottajien, kauppiaiden ja hankintatoimen edustajia.

Paneeli sujui rakentavassa hengessä; Ulvilan & Nakkilan ruokahuoltopäällikkö Tuula Mikola kertoi lähiruuan raaka-aineiden tasaisen saannin ongelmista, luomukauppias Ulla Mäkinen valoitti ongelmia paikallisten luomutuotteiden saamisesta myyntiin paikallisiin marketteihin. Luomuviljelijä Sakari Lehtonen kertoi luomutuottajan arjen realismista ja ongelmista. Luomukarjankasvattaja & maisemanhoitaja Jari Ukkonen kertoi Highland-karjan kasvatuksesta ja sen käyttämisestä maisemanhoidollisiin tarkoituksiin rantametsiköiden raivaamisessa. Presidenttiehdokas Heidi Hautala toi keskusteluun syvyyttä kertomalla EU-tason tietoa keskustelunaiheista ja hänen henkilökohtaisista kokemuksistaan valveutuneena kuluttajana. Myös runsas yleisö osallistui innokkaasti keskusteluun esittämällä kysymyksiä ja tuomalla esiin uutta tietoa.

Paneelin jälkeen tapahtuma jatkui Steaj & Whisky House Gallessa, jossa rennon keskustelun ja Satakunnan alueen vihreiden puheiden ohessa Ground-yhtyeen duo esiintyi.

Kuvia tapahtumasta