Kansanedustaja, eduskunnan tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja Tuija Brax vieraili Porissa 17.6. ja puhui Porin seudun Vihreiden järjestämässä tilaisuudessa Ravintola Kirjakaupassa aiheesta Homeremontit nyt ja heti!

Brax kertoi tarkastusvaliokunnan terveiset rakennusten kosteus- ja homevaurioista tehdyn raportin tiimoilta ja asiaa käsiteltiin myös paikalliselta näkökannalta, sillä homeesta kärsivät kiinteistöt ovat myös Porin ongelma. Tilaisuudessa paikalla olleilla oli omakohtaisia kokemuksia homerakennusten aiheuttamista ongelmista, ja keskustelu kävikin vilkkaana. Tuija Braxin viesti kaupungille oli selvä: yhteisistä rakennuksista täytyy pitää huolta osana palvelustrategiaa. Kaupungin johdon tulisi ainakin kerran valtuustokauden aikana tehdä julkinen selvitys siitä, miten kiinteistöistä on pidetty huolta.

Tuija Brax Porissa

Tilaisuuden jälkeen Tuija Brax tutustui Porin seudun Vihreiden mukana Puuvillan kauppakeskuksen rakennustyömaahan, jota esitteli tuotantopäällikkö Teemu Saarinen Talorakennus Skanska Oy:sta. Porin seudun Vihreät kiittää Tuija Braxia mielenkiintoisesta ja ajankohtaisesta tietoiskusta! Kiitos myös Teemu Saariselle tutustumiskierroksesta kauppakeskuksen työmaalle.

Teemu Saarinen Skanskalta esittelee rakennustyömaata Yhteiskuva Puuvillan rakennustyömaalla