TIEDOTE (2.6.2009)

Noormarkun ja Porin 1. yhteisvaltuuston kokouksessa 1.6.2009 todettiin uuden valtuuston ja lautakuntien kokoonpano sekä puheenjohtajisto. Porin KV:n istuva 2. VPJ, Porin seudun vihreiden PJ Maria Väkiparta luovutti varapuheenjohtajan nuijan kokouksessa valtuutettu Timo Arolle (vihr). Väkiparta jatkaa vihreiden valtuustoryhmämme vpj:na 2009-2010 ja pj:na 2011-2012, WinNovan (Länsirannikon Koulutus Oy) hallituksessa sekä Posevin pj:na.
– Työssäkäyvälle kahden alle 3v. lapsen äidille KH-työskentelyn intensiivisyys sekä siihen liittyvä runsas edustaminen on aika ylivoimainen urakka, perustelee Väkiparta päätöstään, jonka myötä hänelle jää paremmin aikaa keskittyä valtuustotyöskentelyyn ja vihreän paikallistoiminnan kehittämiseen.
– Yleisesti ottaen päätökseni sai ymmärrystä, toki jokunen harmitteli että taas nuori nainen väistyy. Onneksi meillä vihreillä on varaa nostaa päteviä miehiä keulaan, akkavaltaista sakkia kun olemme. Timolla on elämäntilanteestaan johtuen paremmat edellytykset edustaa vihreänä kaupungin tilaisuuksissa, Väkiparta jatkaa.