mia_f_uusi.jpg

TIEDOTE (21.4.2008)

Porilainen työterveyslääkäri, kaupunginhallituksen jäsen Mia Fagerlund (vihr). on kutsuttu Lääkäriliiton valtakunnallisen alaosaston Suomen Työterveyslääkärit johtokunnan jäseneksi sekä sosiaali- ja terveysministeriön päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäseneksi.

Suomen Työterveyslääkärit – Finlands Företagsläkare on Lääkäriliiton valtakunnallinen alaosasto. Alaosaston johtokunta valmistelee mm. työterveyslääkärien palkkaussuositukset, koordinoi ja toteuttaa osaltaan Lääkäriliiton valtuuskunnan vaalit, anoo lääkärikuntoutuksia, toimii lausunnonantajana erikoisalansa asioissa ja on Lääkäriliiton työterveyshuollon asiantuntija.

Fagerlundin ja työryhmän artikkeli kunnallisten työterveysyksiköiden muutoksesta kunta- ja palvelurakenneuudistuksessa julkaistiin Suomen Lääkärilehdessä 11. huhtikuuta.

Fagerlund on valittu myös sosiaali- ja terveysministeriön päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäseneksi. Fagerlund tulee  neuvottelukuntaan kokoomukseen siirtyneen kansanedustaja Merikukka Forsiuksen tilalle.

STM:n päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan tehtävänä on seurata päihde- ja raittiusoloja, käsitellä päihde- ja raittiuspolitiikan yleiseen suunnitteluun ja kehittämiseen kuuluvia asioita sekä antaa lausuntoja päihde- ja raittiusasioita käsittelevistä suunnitelmista sekä kehittämishankkeista.

Lisätietoja:
Mia Fagerlund