Porin seudun Vihreät ry nimesi 13 kuntavaaliehdokasta lisää kevään 2025 vaaleihin.

Nimettyjen ehdokkaiden joukossa on porilainen kaupunginvaltuutettu ja luontokartoittaja Sini Solala. Solalalla on pitkä tausta luonnonsuojelutyössä ja sen tiimoilta hän on myös päätynyt politiikkaan ja vihreisiin jo yli kymmenen vuotta sitten.

• Tällä kaudella on aloitettu valmistelemaan vihreiden peräänkuuluttamaa metsäohjelmaa Porin kaupungille ja odottelen parhaillaan, että se tuotaisiin päätöksentekoon. Tämän lisäksi Poriin pitäisi tehdä monimuotoisuusohjelma, jossa huomioidaan luonnon monimuotoisuuden turvaaminen ja lisääminen luontokadon ehkäisemiseksi ,kommentoi Solala.

Porissa ehdolle nimettiin Markus Holm, Kosteus- ja sisäilma-asiantuntija, Susanna Kivimäki, hallinnollinen isännöitsijä, Tuomas Kovanen, opiskelija, Jenni Laurila, päihdepalveluiden esihenkilö (YM), Leena Mäkinenammatillinen erityisopettaja, Tuula Saarinen, yhteiskuntatieteen maisteri,  Marianne Schrey, luokanopettaja, Pirjo Seikkula, perusopetuksen rehtori, Janne Sjöholm, tietokoneasentaja,  Sini Solala, Luontokartoittaja EAT, Heidi Teinonen, vastaava työterveyshoitaja, Teija Österlund, erityisopettaja.

Harjavaltaan ehdolle nimettiin Marjo Siikavirta, taidekasvattaja.

Aiemmin Poriin, Harjavaltaan ja Ulvilaan ehdolle on asetettu Anu Ikonen-Kullberg, Hanna Sinisalmi, Heli Mannersuo-Ojansuu, Henri Välikangas, Jarkko Santala, Justus Leppänen, Merja Brander (Ulvila), Pyry Väre (Ulvila), Henry Flinkman (Harjavalta), Tiina Toivonen (Ulvila) ja Minka Leino-Holm.

Porin seudun Vihreät ry vastaa vuoden 2025 kuntavaalien ehdokkaiden asettamisesta Porin, Ulvilan ja Harjavallan lisäksi Nakkilaan, Merikarvialle ja Pomarkkuun. Seuraavia ehdokkaita nimetään loppusyksystä.